Judge Refuses To Dismiss Dominion’s Case Against Fox News’ Parent Company

Dominion Voting System Rupert and Lachlan won a legal victory in their efforts to hold Murdoch’s Fox Corp. liable in their defamation lawsuit, not just Fox NewsThe network was followed by guests and personalities who escalated claims of false election rigging.

A Delaware judge refused to dismiss Dominion’s case against the parent company before the voting company’s case against the news network was allowed to proceed. The judge, Eric M. Davis, said that Dominion had “requested sufficient facts to meet Delaware’s minimum pleading standard with respect to Fox Corporation.”

Dominion’s lawsuit claims that even though Rupert Murdoch Didn’t believe then-President Donald Trump’s claims of election fraud, “yet he encouraged on-air celebrities to perpetuate these baseless claims.”

The judge wrote that the allegations “support a reasonable presumption that Rupert and Lachlan Murdoch either knew that Dominion had not manipulated the election or at least recklessly disregarded the truth when they allegedly reported on Fox News.” to publicize his claims about the Dominion.”

Lawsuit against Fox Corp claims Fox News continues to deliver rudy giuliani The network faced competitive pressure from Newsmax and One America News Network, as did other data platforms. After the election, the Dominion was a frequent target of false claims by Donald Trump and his allies.

Fox News has cited the First Amendment in its defense to argue that it engaged in coverage of the presidential election, a topic in the public interest.

A Fox Corp. spokesperson did not immediately return a request for comment.